Copywriting

Frisdrank.com

De aanleiding

Frisdrank.com is een nieuwe speler op de frisdrankenmarkt. Deze frisdrankendistributeur is opgericht door enkele ambitieuze mannen die op ‘een verfrissende manier’ naar de markt kijken. De mannen van Dutch Traders hebben in zeer korte tijd een nieuw distributiemodel opgezet. Dankzij dit model zijn veel meer internationale (fris)drankmerken toegankelijk voor alle groothandels in Nederland en Europa.

Frisdrank.com heeft aan Gerse Tekst gevraagd om een geschikte domeinnaam te vinden (Frisdrank.com dus) en om te zorgen voor SEO geoptimaliseerde content plus internationale landingspagina’s in verschillende talen.

Het werk

Allereerst hebben wij gekeken naar een nieuwe domeinnaam voor deze frisse distributeur van dranken. We hebben een concurrentieanalyse uitgevoerd en wij hebben gezocht naar allerlei mogelijke naamvarianten die beschikbaar zijn. Wij stuitten in onze zoektocht op een buitenkansje: wij hebben de domeinnaam frisdrank.com gevonden die voor een schappelijk bedrag te koop was. De mannen van Dutch Traders bedachten zich geen moment en hebben gelijk deze fraaie domeinnaam overgenomen wat ook gelijk de handelsnaam van het nieuwe bedrijf is.

Daarnaast hebben wij in een maand tijd SEO geoptimaliseerde content geschreven voor alle categoriepagina’s en merkpagina’s. Niet alleen hebben wij voor prettig lezende teksten gezorgd die bovendien goed geoptimaliseerd zijn, ook zorgden wij voor geoptimaliseerde page titles, meta descriptions en headers. Ook heeft Gerse Tekst een site audit gedaan om aan te geven waar de site nog kan worden verbeterd.

Tenslotte zijn ook commerciële landingspagina’s gemaakt voor verschillende talen (Engels, Duits, Frans, Spaans en Turks) waar groothandels in een oogopslag zien wat Frisdrank.com te bieden heeft. Om deze landingspagina’s te perfectioneren heeft Gerse Tekst een netwerk van native vertalers die de teksten perfectioneren.

Het resultaat

Frisdrank.com is met ondersteuning van Embassy of Brands geïntroduceerd via een grootschalige online campagne. Het merk is goed zichtbaar, ook dankzij de oogverblindende gemarkeerde vrachtwagens die door het land rijden.

Binnen 3 maanden is de website van Frisdrank.com op bijna 20 relevante zoekwoorden in de top 10 van de zoekresultaten op Google beland. Zelfs op generieke zoekwoorden is een belangrijke positie ingenomen. Toch wel bijzonder voor een compleet nieuwe site. En belangrijker, de rek is er nog lang niet uit. Deze stijgende lijn zal zich de komende maanden doorzetten.

Maurice Konings: “John van Gerse Tekst heeft ons nieuwe bedrijf een uitstekende start bezorgd door het vinden van een prachtige domeinnaam. Hij heeft een uitstekende kijk op SEO en heeft goed met ons meegedacht over ons business model en kansen die hij voor ons bedrijf ziet. Daarnaast is hij zeer bedreven om snel goede teksten te schrijven die ook volledig SEO geoptimaliseerd zijn. Hij onderbouwt de kwaliteit van zijn werk middels heldere analyserapporten van SEMrush. John is proactief, hij doet wat hij belooft en communiceert uitstekend. Ik ben blij dat wij onze samenwerking op meerdere vlakken voortzetten.”

Ook interesse in SEO-advies en copywriting?